27 april 2012

Skilsmässobarn.

Kommer nu skriva några rader ur låten Skilsmässobarn av Robinholta, eftersom texten stämmer ändå ganska bra..


Säg mig varför blev de såhär? Säg, varför blev de såhär? Jag vill se dig le, jag vill ge dig mer, jag vill starta om. Varför blev de såhär? Säg, varför blev de såhär? Jag vill se dig le, jag vill ge dig mer, jag vill starta om. Mamma hade tröttnat, ville inte fälla tårar men jag förstår att hon vill gå vidare, släppa allt de gamla. Men jag förstår också pappa, vara tom och må dåligt av olika skäl. Bråk, gråt.. Fan jag vet hur det är. Men jag önskar att ni var vänner och kunde tänka på vad jag känner. Tänk på era barn, tänk vad ni sa. Vem ska ha vem, vem ska va å vem ska dra. Jag är vuxen men pallar inte att tänka på de. För dagen jag drar iväg så flyttar jag ifrån er. Står inte på någons sida ska ni veta, för jag vill inte kriga för å leva. I detta läge står jag hellre i skuggan. Jag älskar er, men nu äre bara en sak jag undrar, varför blev de såhär? Säg, varför blev de såhär? Jag mår dåligt av de men visar inte mina känslor, jag begraver dom på insidan. Känns som motvind fast de är vindstilla och jag befinner mig på krigsstigen. Kan ni bara tänka till? Vill inte käfta mer. Men jag ska aldrig tappa fotfästet för en sådan grej som skilsmässa. Ta mig i kragen, å ställ bara emot väggen, för jag har saker jag vill säga. Ni sårar er själva, ni sårar familjen, ni sårar mig, kommer de ordna sig? Frågar er vart tar vägen vägen i dehära läget? finns ingenting å hämta här. Men säg mig varför blev de såhär? Säg, varför blev de såhär? Jag vill se dig le, jag vill ge dig mer, jag vill starta om, starta om, starta om. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar