26 april 2012

Random inlägg.

Ser du isen börjar smälta vid stranden? Snart är viken fri. En gång satt vi där när solen var röd. Det sista som brann var vi, det sista som fanns var vi. Spring ut nu på dina blommande ängar. Mörkret samlar sig och när natten släcker ljuset ikväll, den sista du ser är mig och den sista du hör är mig. Tiden samlar oss som regn i ett hav, den glömmer inte dig. Blir du rädd för denna glittrande grav? Gud, jag önskar att det vore för alltid det jag har med dig, men jag lovar dig när allting är slut den sista du ser är mig och den sista du hör är mig. Du är mitt liv, om vi bara har timmar kvar. Lev med mig då, det är aldrig försent fast en måste gå. Det finns något mer i det nya som väntar dig och det sista du ser är mig. 


Tror du ensamhet kan dölja vad du känner? Göm dig så får du ingenting. Det fanns nätter då jag frös i ensamhet. Jag förnekade väl då, hur sekunder kunde bli en evighet när jag vara kommit för att gå. Hur många dagar har jag lämnat när jag förbannat att dom fanns? Letar du värme där ett hjärta slutat brinna har du din själ nån annanstans. När jag trodde att jag hittat vad jag drömt har jag svävat i det blå. Vad jag sedan var på väg till har jag glömt, när jag kommit bara för att gå. Be mig så stannar jag kvar, det finns inget som hindrar oss här. Jag kan tvinga mig att stanna om du vill men det enda jag kan få är en känsla av att inte finnas till.


Vissa har allt men vill ändå ha mer. Rätt eller fel, å vem bestämmer? Vissa har svaren, men tiger ändå. Vit eller svart, kan en lögn vara grå? Svårt att berömma den som har det bra, lätt att fördömma den som inget har. Vi lever idag och ett liv går så fort. Om du va jag, va hade du gjort? Stannar du kvar fastän hjärtat vill ut? Kan ett farväl va ett lyckligt slut? Svårt att förlåta den som vänder om, lätt att begråta det som fanns en gång. Tala är silver, men lyckas hålla tyst är guld. Stenen är kastad, men vem stod utan skuld? Djävul eller Gud, vem är jag, vem är du? Står du kvar, om himmelen faller? Vem står kvar och vem av oss faller, du eller jag? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar