11 mars 2012

Me here + you far away = sad face :(

Okej har inte bloggat på en tid nu.. Men iallafall sov över hos Krilles från tisdag till torsdag, så på onsdags morgonen förde Krille mig till bussen på morgonen. Skolan var relativt bra, skruvade ihop framvagnen och ställde in en massa grejjer.. hehe. Sedan efterskolan blev det mys med Krille. Sen på torsdags morgonen kände jag mig febrig men for iallafall till skolan.. Jari & Krille förde mig till bussen, diskuterade med Andreas i bussen. Så efter första lektionen så for jag till hälsovårdaren och provade feber, som sagt 38graders feber, så det vara bara att ringa till Bennybror och säga att han får hämta mig, så for på lektionen och hörde när vi skulle ha prov i Snitt, sedan kom Benny efter mig. Sov nästan hela dagen. Krille kom och hit en stund och kollade läget med mig och sedan var han med Benny eftersom jag ändå var sjuk och bara sov. På fredagen hade jag till all lycka inte nån feber endast stegring, sov bort halva dagen och for iväg ändå på Purmo revyn på kvällen! Dom var super! Sedan var vi efter Krille så vi kollade bara film och myste. På lördags morgonen ringde Heidi och väckte oss, så hon kom hit på kaffe. Funderade vad vi skulle göra på dagen och beslöt oss ganska fort för att åka till Heidis först och sedan vidare till Kokkola. Så åkte iväg och väntade hemma hos Heidi på Johan som också följde med. Åkte via pappas och hälsade på, innan vi åkte vidare till Kokkola. Gick runt i Kokkola och pratade mycket med Heidi eftersom vi tjejer gick tillsammans så inte killarna behövde gå i alla klädaffärer, haha. Heidi hade mera tur med att hitta kläder till sig än vad jag hade. Men fick köpt hårfärg till mig. Så åkte vi sedan hem till Heidis och Johan drog vidare hem. Medans vi andra stannade hos Heidi och funderade på om vi skulle åka till Närpes eller inte, kollade film och åt hemma hos Heidi. Sedan åkte vi hem till mig och John bjöd som vanlit på några shottar, haha! Sen slutade det med att alla åkte hem till Krilles eftersom han var ensam hemma, färgade mitt hår och sedan åkte dom andra hem. Krille och jag kollade lite på filmen 2012, för att sedan sova eftersom vi skulle upp tidigt på söndagen. Så steg upp runt halv 8, gick ner och drack en kopp kaffe och pratade lite med Krilles pappa som hade nyss kommit hem efter sin spelning med bandet han är med i, alltså Solid Faces (dom som vi skulle ha varit och kollat på i Närpes ifall vi hadde åkt). Sedan körde dom hem mig för dom skulle åka till Kalajoki eftersom di ska jobba där till typ tisdag-onsdag. Kokade kaffe till mamma & John, sedan var jag en snäll syster till min bror Benny så kokade gröt och väckte han. Har annars bara varit och kört mönkiä med lillebror Jonni i det fina vädret. :] Pratade även för en stund sedan med pappa, så blir väll att åka med och hämta lillasyster från pappas ikväll! Nu blir det film och sedan öva på ajokaista och kanske skriva klart finska uppsatsen! Pussar! <3 


"Missing someone isn't easy but having someone to miss is wonderful and even better is the anticipation and excitement of getting to see them again!"


Solit å fint i Purmo :]

Lillebror :]

;) 

Saknar min tönt <3 hihi :] Bilden e från filmkväll hos Johan förra helgen typ :]

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar