24 oktober 2012

Vi kan inte utföra storverk här på jorden. Vi kan bara göra små saker med stor kärlek.

Chacha! Länge sedan jag bloggat nu. Men kan ju börja med att i fredags gjorde vi inte så mycket var mest lata och tog det lungt. och i lördags så städade vi Jonnis rum, lag oretan i springorna där golvet och väggen möts så är de sedan bara att lägga listerna när John har fått köpt nåra lister. Så fixade jag även stenarna vid den nya trappan i käcko, och fyllde igen alla gropar i vägen och på gården. Fick också senare ett samtal från pappa som tyckte att vi måste komma dit och lägga på vinterringarna på Skodan, efter vi hade lagt på vinterringarna och druckit kaffe så blev de att besöka kusinerna! Super roligt, de va prat, sång och massa skratt! :) 

På söndagen så åkte vi till mammas för att göra smörgåstårta som vi blivit lovad när vi hjälpte att städa Jonnis rum! Var även efter syster från Vanessas och när vi kom dit så fick Krille en häst-puss av Goldie! tyvärr hade jag lämnat telefonen i bilen så kunde inte fånga det på bild! Måndagen var jag ledig och var till frissan och klippte håret kort. Hämtade syster från skolan, var via butiken ett varv och sedan så när vi kom hem till lägenheten så träffade vi på Pia & hennes tjejer, så Melissa hängde med en stund till lägenheten med syrran så de kollade tv och så städade jag lite grann och diskade, så när Krille kom hem så fick han bara fixa lite i sovrummet och tvätta en maskin med kläder och hjälpa till att baka hallonpaj. Så fick vi sedan besök av Markus, Ulrika & Mira! Jätte roligt! :) Beställde även senare på kvällen efter bilder. Igår var det jobb hela dagen eller okej mellan 08:30-17:00, sedan hem och syster kom hit och vi kollade tv tills Pia och tjejerna kom på besök. :) Sen kom mamma efter syrran också. Alltid så jävlars roligt att umgås med Pia! :) 

Och förresten så nu väntar jag faktist stoort på december eftersom vi åker till Levi då 5dagar! och bara njuuter och göra massa skoj! :) 


Åhh tänk vad liten Aurora-Minea var när vi fick hem henne! 

Känns länge sedan Mercedes var så här liten! 

Våra stora fina kissor! <3 

<3

2 kommentarer:

  1. Varför började du inte på frisör? :)

    SvaraRadera
  2. Det kändes inte rätt, så flyttade hem tillbaka till purmo och sökte jobb och trivs bra där jag jobbar nu. och jag får vara nära de jag håller av. :)

    SvaraRadera